Navbar logo new
Chinese toeristen maken andere keuzes dan voorheen
Calendar21 Oct 2023
Thema: China
Fondshuis: Fidelity

Hoewel Chinese reizigers er weer volop op uit trekken, zeggen hun nieuwe bestemmingskeuzes veel over het consumentenvertrouwen, zo blijkt uit Fidelity’s grafiek van de week.

Voor oktober lagen de aantallen internationale vluchten al op 70% van vóór de pandemie. Maar waar Chinese toeristen tijdens de 'Golden Week' die in China in de eerste week van oktober wordt gevierd, voorheen graag Japan of Thailand opzochten, kiezen ze nu voor het VK en Italië. Opvallend was de impopulariteit van Amerika, waar maar 10% van de pre-pandemie vluchten naartoe gingen.

Chinese toeristen laten dicht bij huis ook andere voorkeuren zien. Vluchten naar Singapore liggen dan wel op 80% van het niveau voor de pandemie, maar Fidelity ziet daar de voorkeur voor een gratis stadswandeling boven het kopen van luxegoederen. Volgens de vermogensbeheerder kan het volledige herstel van toerisme nog wel even duren zolang het consumentenvertrouwen in China nog niet helemaal terug is.

China toerisme